Lilla Alva

Lilla Alva

söndag 22 december 2013

God jul! (Och mycket kärlek)

Sent omsider har Alva fått en läsplatta. Eller "lärplatta" som de kallar den på dagis. Alva är sist ut att börja använda en sådan. Alvas kompisar har haft läsplattor sedan tvåårsåldern. Länge och väl har vi stått emot, men när dagis hann före med att införskaffa en var det dags. Alva lär sig snabbt alla appar. Bamse, Pippi och Pettson & Findus är favoriterna.  
För övrigt är Alva inne i en älska-sin-mamma-väldigt-mycket-period. Väldigt mysigt är det. Alva letar ständigt efter nya kreativa sätt att förklara sin kärlek. Inte minst då det är dags att sova. Här är några fina citat i urval: 


"Jag älskar dig tusen miljoner i miljarder, och femtioåtta!" 

"Den som är minst i den här familjen, har faktiskt en balettklänning, och hon älskar sin mamma mest av allt i hela världen."

"Jag älskar dig så mycket så jag pussar dig."

"Jag älskar dig så mycket så jag inte kan sluta säga att jag älskar dig."

"Den som jag älskar mest får borsta mina tänder."

"Du älskar mig och jag älskar dig och du älskar mig och jag älskar dig och du älskar mig och jag älskar dig..." (o.s.v. i oändlighet) 

"Mamma jag ÄÄÄÄLSKAR dig! Och BARA dig!" 

"Mamma du är en supertalang och splitterfin!"

Finaste Alva... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar