Lilla Alva

Lilla Alva

lördag 23 november 2013

Kvällsförhandlingar och några viktiga videosnuttar

När det är läggdags vill Alva ofta förhandla. "Jag ska titta på tv tills min mjölk är slut. Titta på min mjölk. Så mycket mjölk som jag har - så mycket tv ska jag titta på". En annan variant är att hon skriker "MEN JAG ÄR HUNGRIG!!" så fort tandborsten plockas fram. Alva har lärt sig förhandling och förhalning av sina föräldrar.









Och NU! Två videoklipp. Det första är Alvas bidrag till schlagerfestivalen. Alva sjunger på sitt eget språk som är influerat av Asien, Baltikum eller Balkan. Det andra klippet är en instruktionsvideo i hur man fotograferar. Alva är väldigt intresserad av hur hon framställs och väljer att vända sig till publiken som sitter i hallspegeln.




1 kommentar:

  1. Vilken fin sång! "Shull shi di shull shi da..." låter som en blandning av engelska och ...ukrainska? Klänningen platsar i vilken schlagerfinal som helst, men sångerskan saknar ju hopprep!

    SvaraRadera