Lilla Alva

Lilla Alva

fredag 16 september 2011

Bara en vanlig morgon

Följande samtal ägde rum i morse:

Alvas mamma: Bä bä vita lamm...
Alva: Nej mamma! Suta!
mamma: Har du någon ull...
Alva: Nej! Suta! Mamma suta sunga!
mamma: Men, tänk om mamma blir ledsen om hon inte får sjunga?
Alva lägger huvudet i mammas knä
Alva: Sååt (förlåt)
mamma: Vill du ha ett äpple?
Alva: Jaa, tack min mamma. Tack min Alvas mamma.
Alva får ett äpple
Alva: Tack min mamma. Mycket tack min Alvas mamma.
mamma: Det var så lite så
Alva: Så lite så
mamma: Bä bä vita lamm...
Alva: Nej! Mamma suta!
mamma: Men, varför får jag inte sjunga?
Alva: Snat mamma snat.
mamma: Får jag sjunga snart?
Alva: Nej min mamma nej!! Fonen Mia!
mamma: Miras telefon?
Alva: Mia koppis fonen!
mamma: Ringer Miras kompis i telefonen?
Alva: Miiia!! Foooon! Koppis fooon!
mamma: Vem är Miras kompis?
Alva: Aaa, koppis fooon.
Alva håller luren mot Miras öra
Alva: Dadadadadadaaaa Mia!
mamma: Men Alva, du får inte skrika i Miras öra så där. Då får hon ont i örat.
Alva lägger huvudet på Miras mage
Alva: Såååt Mia
mamma: Skulle du äta ditt äpple?
Alva: Snat min mamma. Tack min mamma äppe. Nej sunga. Busa ja.
mamma: Busar du?
Alva: Nej mamma, pinde kype gollet.
mamma: Kryper det en spindel på golvet?
Alva: Dagis kype pinde. Alva nej pinde!!
mamma: Är du rädd för spindlar? Spindeln är snäll.
Alva: Täna mamma täna.
mamma: Ska jag träna? Vad ska jag träna?
Alva: Aaa fingo mök.
mamma: Du vill ha flingor och mjölk?
Alva: Tack min Alvas mamma.

2 kommentarer:

  1. Wow, vad hon snackar! Världens coolaste Alva, gillar verkligen det där: tack min mammas Alva. Så himla gulligt!

    SvaraRadera
  2. Åh vilka härliga filosofiska fredagsmornar ni verkar ha, blir riktigt avundsjuk!

    SvaraRadera